加拿大I

暑假轟轟烈烈的奧運比賽

轉眼間就落幕 每個國家也是幾家歡樂幾家愁

不過重點是只要能代表國家上賽事表現出至高的運動家精神

就算沒有得獎拿牌我想我也是非常敬佩

這次辦在倫敦我想真的是個好選擇 不管開場還是結尾 我都有看完

精緻度我想比上屆上上屆都好很多 這次有沒有虧損我是不了解

台灣這次失金得1銀1銅真是小可惜

還有不知道哪天才可以擺脫中華台北

台灣人還是要挺台灣人

不過我想不管在哪儘管是一銀一銅國家的人還是會很尊敬這些為我們奮鬥的勇士 為國家曾經刻下的光榮


奧運結束後

沒想到the script的Danny還有black eyed peas的Will.i.am是因為剛結束的the voice UK S01剛結束

兩人竟然組合出了這首歌Hall of Fame

我很喜歡這歌名所以我想試著翻譯

好消息是我的 The script 10/9號要出新album了 called "#3"

我想我這次會買下這張專輯吧 很期待的

Hall of Fame 名人堂

 

Yeah, you could be the greatest

是的,你能是最偉大的

You can be the best

你可以是最厲害的

You can be the King Kong banging on your chest

你可以像金剛一樣大力鼓著自己的胸膛

You could beat the world

你可以對抗整個世界

You could beat the war

你可以掀起一場戰爭

You could talk to God, go banging on his door

你可以與上帝共語,登門造訪祂

You can throw your hands up

你可以高舉雙手

You can be the clock

你可以代表新的里程

You can move a mountain

你可以移動整座山

You can break rocks

你可以擊破礪石

You can be a master

你可以成為大師

Don't wait for luck

但別期待運氣將降臨在你身上

Dedicate yourself and you can find yourself

奉獻自己才能終究找到自我

Standing in the hall of fame

代表著名人堂

And the world's gonna know your name

世界將會知道你的名

Cause you burn with the brightest flame

因為你燃燒著最燦爛的火花

And the world's gonna know your name

世界將會知道你的聲

And you'll be on the walls of the hall of fame

你名將永留名人堂之牆

You could go the distance

你可能日走千里

You could run the mile

你可能日跑數里

You could walk straight through hell with a smile

你還是能以微笑直走出地獄

You could be the hero

你可以成為英雄

You could get the gold

你可以拿到金牌

Breaking all the records that thought never could be broke

打破所有感到不可能超越的紀錄

Do it for your people

奮戰為支持你的人

Do it for your pride

堅持以你背後的驕傲

Never gonna know if you never even try

沒有嘗試過之前是不可能知道你的極限

Do it for your country

為你的國家戰鬥

Do it for you name

大聲喊出你的名

Cause there's gonna be a day

因為那將會是個轉類點

When your, standing in the hall of fame

當你名高掛聖堂

And the world's gonna know your name

世界將會知道你的名

Cause you burn with the brightest flame

因為你燃燒著最燦爛的火花

And the world's gonna know your name

世界將會知道你的聲

And you'll be on the walls of the hall of fame

你名將永留名人堂之牆

Be a champion (x4)

成為第一名吧 X4

On the walls of the hall of fame

銘刻在名人堂之上

Be students,Be teachers

做一個學生 ,成一個老師

Be politicians,Be preachers

當個政治家,或為演講者

Be believers,Be leaders

是虔誠者,大領導者

Be astronauts,Be champions,Be true seekers

或太空人,一位冠軍,當個真正尋求者

Be students,Be teachers

做一個學生 ,成一個老師

Be politicians,Be preachers

當個政治家,或為演講者

Be believers,Be leaders

是虔誠者,大領導者

Be astronauts,Be champions

或太空人,一位冠軍

Standing in the hall of fame

代表著名人堂

And the world's gonna know your name

世界將會知道你的名

Cause you burn with the brightest flame

因為你燃燒著最燦爛的火花

And the world's gonna know your name

世界將會知道你的聲

And you'll be on the walls of the hall of fame

你名將永留名人堂之牆


(You can be a champion) You could be the greatest

(你可以成為一個冠軍) 你能是最偉大的

(You can be a champion) You can be the best

(你可以成為一個冠軍) 你可以是最厲害的

(You can be a champion) You can be the King Kong banging on your chest

(你可以成為一個冠軍) 你可以像金剛一樣大力鼓著自己的胸膛

(You can be a champion) You could beat the world

(你可以成為一個冠軍) 你可以對抗整個世界

(You can be a champion) You could beat the war

(你可以成為一個冠軍 你可以掀起一場戰爭

(You can be a champion) You could talk to God, go banging on his door

(你可以成為一個冠軍) 你可以與上帝共語,登門造訪祂

(You can be a champion) You can throw your hands up

(你可以成為一個冠軍) 你可以高舉雙手

(You can be a champion) You can be the clock

(你可以成為一個冠軍) 你可以代表新的里程

Standing in the hall of fame.

代表著名人堂


歌詞很簡單

我覺得很俐落

雖然我無法像是一個國家選手般偉大

但是以這方面我想為自己的健身之路勉勵

我很喜歡這句

Dedicate yourself and you can find yourself

希望我所有認識的人包含自己都能找到自已所向

會讓我想到教會的大家

離開兩個禮拜了 I do know I still miss everyone .

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    大木 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()